11 January 2014

Pintu Tingkap Dah Tertutup.. Zam al kazam

Anak-anak Oky semakin besar dan semakin nakal, sementara di luar rumah dan dari media-media cetak dan elektronik banyak cerita tentang kehilangan kucing dan anak kucing.

Manusia tidak bertanggungjawab menangkap, mencolek, memukul dan membunuh kucing kerana pelbagai sebab. Saya tidak sanggup kalau itu yang berlaku kepada Oky apa tah lagi anaknya yang masih kecil.

Untuk menyelamatkan mereka saya telah menutup semua gril dengan dawai halus bagi memastkan Oky dan anak-anaknya tidak dapat keluar. Kalau pun mereka keluar saya yang akan membawa mereka dan terkawal.

Tengoklah gelagat mereka. hairan kenapa ada dawai-dawai halus... selama ini saya tidak pernah dapat melihat tingkap dan pintu kerana rumah saya sentiasa bertutup. Dan alat hawa dingin dipasang sentiasa.

Sejak memasang jaring ini semua pintu dan tingkap rumah terbuka dan air luar masuk dan saya serta emak dan mereka dapat merasakan kesegaran udara dan suasana.

No comments: